Αυτές  τις μέρες μένουμε σπίτι. Η πανδημία του κορονοϊού (Covid-19) εξαπλώνεται με γρήγορους ρυθμούς κάνοντας αυτόν τον εγκλεισμό να διαρκεί (όπως φαίνεται) για μήνες. Φυσικά, αυτή η πρόσφατη κρίση παγκόσμιας υγείας έχει επιπτώσεις τόσο στην σωματική και ψυχική υγεία του καθενός όσο και στον τομέα της οικονομίας, κυρίως για τους ελεύθερους επαγγελματίες, σε αυτήν την περίπτωση τους μεταφραστές.

Παρόλα αυτά, δεν είναι ανάγκη να χάνουμε την ψυχραιμία μας. Πρέπει να μείνουμε αισιόδοξοι και να ψάξουμε εναλλακτικές για την επιχείρησή μας.

Πρώτα απ’ όλα, τo πιο σημαντικό αυτές τις μέρες είναι η υγεία μας και ο περιορισμός έκθεσής μας στον ιό. Η απόφαση λοιπόν για εγκλεισμό, απαγόρευση κυκλοφορίας και κλείσιμο όλων των επιχειρήσεων ήταν απαραίτητη. Ωστόσο, το να μείνουμε σπίτι και να συνεχίσουμε να δουλεύουμε από την άνεση του σπιτιού μας, δεν είναι κάτι νέο για τους μεταφραστές καθώς  οι περισσότεροι από εμάς εργάζονταν ήδη κατά αυτόν τον τρόπο. Όμως, αυτή η κρίση δημιουργεί νέα δεδομένα στα οποία πρέπει εμείς και η επιχείρηση μας να προσαρμοστούμε. Πώς λοιπόν θα συνεχίσουμε να μεταφράζουμε στα χρόνια του κορονοϊού;

freelance business

Αρχικά, ίσως πολλοί να σκέφτεστε αν θα πρέπει να κάνετε προώθηση και διαφήμιση της επιχείρησής σας εν μέσω κρίσης και οικονομικής αβεβαιότητας.

Όπως αναφέρει η Madalena Zampaulo στην ιστοσελίδα της, θα πρέπει να κοιτάξουμε ολόκληρη την εικόνα και να κατανοήσουμε πως ενώ κάποιες επιχειρήσεις και πελάτες μας αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της πανδημίας, δεν σημαίνει ότι όλοι αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα ώστε να μην χρειάζονται τις  μεταφραστικές υπηρεσίες μας. Προσπαθήστε λοιπόν, να έρθετε σε επικοινωνία με τους πελάτες που πιστεύετε ότι ίσως να χρειάζονται ακόμα τις υπηρεσίες σας:

  1. Επικεντρωθείτε στην τελειοποίηση της επικοινωνίας με τους πελάτες σας. Για παράδειγμα: ρωτήστε τους πώς είναι αυτή την περίοδο, φροντίστε να τους  ενημερώσετε ότι μπορούν να απευθυνθούν σε εσάς για τυχόν νέα πρότζεκτ καθώς συνεχίζετε να εργάζεστε κανονικά, παράλληλα όμως αποφύγετε να τους μιλήσετε για νέα δουλειά εκτός από πρότζεκτ που ήδη έχετε ξεκινήσει μαζί τους.
  2. Έχετε περισσότερο χρόνο. Επωφεληθείτε τον με το να «φρεσκάρετε» το βιογραφικό σας και οποιοδήποτε άλλο online προφίλ που διαθέτετε σε πλατφόρμα (LinkedIn, Proz, κ.α.). Πιο συγκεκριμένα εμπλουτίστε το μενέες εμπειρίες και δεξιότητες που μπορεί να αποκτήσατε, διαγράψτε τα στοιχεία που δεν ισχύουν πια και κάντε  update τους τρόπους με τους οποίους οι πελάτες σας μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας.
  3. Αφιερώστε χρόνο στην επαγγελματική σας ιστοσελίδα. Τώρα, είναι η καλύτερη στιγμή για να κάνετε τυχόν αλλαγές ή προσθήκες στην επαγγελματική σας ιστοσελίδα ώστε να αντικατοπτρίζει με σαφήνεια τη δουλειά σας στον κόσμο του διαδικτύου.
  4. Προσπαθήστε να είστε δημιουργικοί. Σκεφτείτε πώς μπορείτε να προσεγγίσετε νέους πελάτες  όταν θα περάσει όλο αυτό.  Μείνετε ανοιχτοί σε νέες προοπτικές ακόμα και αν είναι προσωρινές. Όπως συμβουλεύει και η Madalena Zampaulo σκεφτείτε ποιες επιχειρήσεις που πήγαν πολύ καλά εν μέσω της κρίσης θα μπορούσαν να χρειαστούν την βοήθειά σας.
  5. Καταστρώστε ένα σχέδιο. Καλό είναι κάθε χρόνο να έχετε ένα σχέδιο για την επιχείρησή σας. Κάντε μία ανασκόπηση της προηγούμενης χρονιάς και θέστε νέους ρεαλιστικούς στόχους για την νέα, ορίζοντας deadlines. Αν δεν το έχετε κάνει ήδη αυτό, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή!

(Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με την οργάνωση μπορείτε να συμβουλευτείτε το blog της Tess Whitty. (https://marketingtipsfortranslators.com/about-tess-marketing-training-for-translators/)

Σε κάθε περίπτωση, προσπαθήστε να παραμείνετε δραστήριοι, σκεφτείτε ότι αυτή η κατάσταση θα περάσει, ο κόσμος θα ξαναγυρίσει στις δουλειές του και οι επιχειρήσεις θα ξανανοίξουν.  Επομένως, μην μένετε παθητικοί και απαισιόδοξοι περιμένοντας να φανούν μπροστά σας νέες ευκαιρίες.

Επίσης,  όπως αναφέρθηκε οι πρωτόγνωρες καταστάσεις που ζούμε απειλούν τόσο την σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία. Γι’ αυτό το λόγο κρατήστε τον εαυτό σας απασχολημένο γεμίζοντας τον ελεύθερο χρόνο σας με δημιουργικότητα.

  1. Αποκτήστε νέες γνώσεις πάνω στο αντικείμενό σας. Παρακολουθείστε webinar, ακούστε podcasts και άλλα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης (CPD) μέσω ιστοσελίδων όπως το Proz, LinkedIn, κ.ά. Μπορείτε ακόμη να διοργανώσετε εσείς οι ίδιοι κάποιο webinar και να μοιραστείτε τις γνώσεις σας πάνω σε ένα συγκεκριμένο τομέα μέσω του ProZ.com training  και άλλων σελίδων κερδίζοντας έτσι κάποια χρήματα.
  2. Κάντε γυμναστική. Διατηρήστε το μυαλό σας σε εγρήγορση και δυναμώστε το σώμα σας παρακολουθώντας online προγράμματα γυμναστικής.
  3. Ή πολύ απλά, ξεκουραστείτε και περάστε τον ελεύθερο χρόνο με τους δικούς σας ανθρώπους, παρακολουθώντας δωρεάν online θεατρικές παραστάσεις:

https://www.youtube.com/channel/UCUDq1XzCY0NIOYVJvEMQjqw

https://www.artandlife.gr/athens/Free_theatre

Συνοψίζοντας, παρά την κρίση υγείας και οικονομίας που διανύουμε όλοι αυτή την περίοδο, καλό είναι να διατηρούμε όσο μπορούμε την ψυχραιμία μας. Ας δούμε τη θετική πλευρά αυτής της κατάστασης  εκμεταλλευόμενοι το χρόνο μας για την επιχείρησή μας και για μας τους ίδιους.

Το άρθρο αυτό γράφτηκε σε συνεργασία με τη Γεωργία Ευθυμιοπούλου.