Το μενού ενός εστιατορίου είναι το πιο σημαντικό εργαλείο πώλησης, από τη στιγμή που θα μπει ο πελάτης στο κατάστημα.

Αν λάβουμε υπόψιν μας ότι “Οι πελάτες συμβουλεύονται τον κατάλογο το πολύ για 180 δευτερόλεπτα” αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι η εντύπωση που θα κάνει αυτός στον πελάτη.

Το ντεκόρ του μαγαζιού, η ατμόσφαιρα και η εξυπηρέτηση του προσωπικού είναι οπωσδήποτε πολύ σημαντικά αλλά σε πρακτικό επίπεδο, η επιτυχία της επίσκεψης (και το μυστικό για την επανάληψή της) εξαρτάται από την παραγγελία (και την εκτέλεσή της φυσικά!)

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να υπάρχει ένα καλαίσθητο, σωστά δομημένο και ελκυστικό μενού, που θα κάνει τον πελάτη να ενδιαφερθεί για τα εδέσματα και τα ποτά, να τα διαλέξει με προσοχή και στη συνέχεια να τα απολαύσει.

μενού εστιατορίου

Η πιο συνηθισμένη κατηγορία είναι το μενού-βιβλίο, σε διάφορες διαστάσεις και σχήματα. Είναι ουσιαστικά ο πιο εύχρηστος τρόπος κατάρτισης ενός καταλόγου, καθώς είναι κάτι που ο πελάτης έχει συνηθίσει. Εδώ τη διαφορά ο κάθε καταστηματάρχης (με τη βοήθεια των έμπειρων ειδικών σε κατάρτιση μενού) μπορεί να την κάνει με τη γραμματοσειρά και τη γραφιστική δουλειά. Υπάρχουν πολλοί ευφάνταστοι *και εύχρηστοι, μην ξεχνάμε* τρόποι παρουσίασης ενός μενού εστιατορίου που θα κάνουν το εστιατόριο-μπαρ σας να ξεχωρίσει.

Μια άλλη  κατηγορία είναι τα μενού-αντικείμενα. Μενού σε ξύλο, σε πλέξιγκλας, σε πλάκα. Τραβάνε την προσοχή και αποτελούν αντικείμενο συζήτησης στο τραπέζι. Βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολα στην ανάγνωση και δε δημιουργούν προβλήματα στον πελάτη.

κατάλογος εστιατορίου

Σε κάποια άλλα εστιατόρια θα δείτε τα μενού-σουπλά. Αυτά είναι εύχρηστα και άμεσα, ιδιαίτερα φιλικά προς τον πελάτη και instagrammable – αλλά όχι και τόσο οικολογικά και σίγουρα πιο κοστοβόρα για την επιχείρηση.

Υπάρχουν επίσης, στην ίδια φιλοσοφία, τα μενού-σταντ τραπεζιού. Αυτά βρίσκονται συνεχώς στο τραπέζι και υπενθυμίζουν στον πελάτη να παραγγείλει κάτι ακόμα ή κάποιο επιπλέον ποτό. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Αμερική και σε εστιατόρια τύπου diner.

Tέλος μην παραλείψετε να φτιάξετε καταλόγους για τυφλούς – οι συνάνθρωποί μας με προβλήματα όρασης έχουν ίσα δικαιώματα στην επιλογή του φαγητού τους. Είναι πολύ πιο όμορφο να μπορούν να διαβάσουν μόνοι τους το μενού σε Braille και όχι να περιμένουν να τους το διαβάσει η παρέα τους. Εκτός από τη συμμόρφωση με το νέο νόμο για τους καταλόγους τυφλών, αυτή η κίνηση ανεβάζει την κοινωνική συνείδηση της επιχείρησής σας και το κύρος σας ως επιχειρηματία.

κατάλογοι για τυφλούς

Διαλέξτε λοιπόν με προσοχή το σχεδιασμό του μενού σας – είναι αυτό που μπορεί να κάνει το πιο συνηθισμένο πιάτο ιδιαίτερο και να απογειώσει την επιχείρησή σας.

Και φυσικά για τη μετάφρασή του εμπιστευθείτε κάποιον επαγγελματία μεταφραστή. Όπως λένε “όλοι έχουμε 10 δάχτυλα αλλά αυτό δε μας κάνει πιανίστες” – έτσι όποιος μιλάει μια γλώσσα δεν είναι απαραίτητα μεταφραστής.